Forum Arkham Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Dzieci Nocy - Wasze opinie
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum Arkham Strona Główna » Pogadanki o RPG Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Dzieci Nocy - Wasze opinie
Autor Wiadomość
Fanotherpg
Gamista



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Post Dzieci Nocy - Wasze opinie
Nie chodzi tu o dodatek do Wampira Smile Tylko o wszystkie systemy wydane w uniwersum starego (klasycznego) Świata Mroku:

Wampir - system znany zapewne przez wszystkich
Wampir Rodzina Wschodu - specjalnie dla Kicha Smile
Wilkołak - prawie, że obecnie nie osiągalny, ale popularny
Mag - najżywszy za wampirem system z WoDa
Mumia - podobno 'niezbyt udany' jednak po polsku
Łowcy - z tego co wiem nie osiągalny w Polsce do końca (chodzi mi o system Hunters, a nie dwa słabe podręczniki Łowcy Demonów i Wampirów)
Odmieńcy - częściowo dostępny w Polsce, bardzo interesujący
Widmo - ciekawa koncepcja bardzo realistycznie przedstawiona
Demon - sacrum profanum dla wielu.. jednak czy na pewno?
Orfeusz - czy sprostasz wyzwaniu w ramach medium...
Mroczne Wieki - mimo wszystko odrębny system.. (Wampir, Wilkołak, Mag, Inkwizycja etc.)

Wampir: Mroczne Wieki - średniowieczny raj?
Wilkołak: Dziki Zachód - Wilkołak na Dzikim Zachodzie
Mag: Krucjata Czarodziejów - Magiczna odrodzona Krucjata...
Widmo: Wielka Wojna- Na wojnie, śmierć nie jest końcem cierpień...
Epoka Wiktoriańka: Wampir - Ktoś chce poznać królową Wiktorię?


Tak więc zapraszam do dyskusji na temat tych systemów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fanotherpg dnia Pon 15:25, 31 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Wto 22:24, 26 Lut 2008 Zobacz profil autora
demzi
Gamista



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Post
Dobra to od czego by tu zacząć, może od mojego ulubionego systemu a mianowicie wilkołaka. Chociaż nie znam dobrze uniwersum wilkołaka w starej edycji, to jednak dla mnie wilkołak ma najciekawszy klimat stare opuszczone kaerny ciągła walka ze żmijem i tkaczką a poza tym trzeba uważać bo nadchodzi apokalipsa a poza tym jestem miłośnikiem kultury indian Ameryki Północnej więc co tu więcej mówić. Dla mnie numer jeden jeśli chodzi o Woda zarówno starego jak i nowego.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 1:02, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
kichu
Narratywista



Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Post
zostawił bym wszytkie te systemy
UNO
nigdy nie miałem okazji zagrać w Wampira takiego jakiego przedstawia sie w systemie
zawsze to była intryga-walka na stopniach społecznych/gatunkowy/interesów
i to samo moge powiedziec o reszcie systemó co grałem z WOD
jedyne co toleruje to łowców dlaczego bo to jest wyzwanie poszukiwanie poświecenie zycia które nie jest never ending, poświecenie przyjaciów rodziny pracy. z własnego wyboru. BO reszta to jacys popaprancy co nie mieli wyboru zostali tacy i już musisz sie przystosować albo umieraj.
A łowca może odejsc może uciec wrócić do "normalnego" zycia jest człowiekiem takim jak my.
Czego jestesm ciekaw z systemów to WIDMO nie grałem nigdy wiele dobrego słyszałem o systemie.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 11:56, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
Fanotherpg
Gamista



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Post
Mnie bardzo interesuje Odmieńcy, Demon i seria Mrocznych wieków poza Wampirem oraz Wilkołak. Bo tych w chwili obecnej nie mam i nie są w drodze do mnie Razz

PO

W 1 poście nie przedstawiłem moich opinii na temat tych systemów, tylko krótkie ogólnikowe komentarze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fanotherpg dnia Śro 14:04, 27 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Śro 14:04, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
kichu
Narratywista



Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Post
nie za rzucam ci opinie bo widze ze ich nie wyraziłes co do demonów mialem angielska wersje swojego czasu cóż po przejrzeniu ( i wyrzuceniu z pamieci) nie bylem jakos zaciekawiony tym system. a co do wydanych WoD pominołes wampiry wschodu który akurat podrecznik posiadam. takie połaczenie Wampira wilkołaka i świata duchów


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:12, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
Fanotherpg
Gamista



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Post
Rodzinę Wschodu bo o to ci chodzi, potraktowałem jako część Wampira. Wiem, że nie zarzuciłeś opinii, ale tak informuje na wszelki wypadek Razz

Demon ma wg mnie ciekawą koncepcje - wg mnie czyli osoby bardzo interesującej się religiami i wierzeniami oraz formującej się w Chrześcijańskich Ruchach Smile stąd też to zaciekawienie.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:33, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
demzi
Gamista



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Post
Jakbyś próbował zauważyć to wampir też ma wiele wspólnego z chrześcijaństwem. Po pierwsze cała genealogia pochodzenia wampirów (cały mit o Kainie i jego przekleństwie, pierwsze miasto). Po drugie liczba wampirzych klanów (przynajmniej w drugiej edycji) to 7, czyli liczba Boga. Więc jeśli chodzi o demona z którym nie miałem kontaktu nie mogę się wypowiadać, ale dla mnie cały świat mroku przesiąknięty jest religiami i wierzeniami.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:39, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
kichu
Narratywista



Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Post
wampiry wschodzu nie maja nic wspólnego z wampirem normalnym. Grzeszysz Smile
co do wampira to jest chcescijanstwo w pełni.
wieczne zycie
grzech kaina
krew jako esensja zycia (spozycie ciala aby zyć wiecznie)
co do demonów mozesz szerzej przedstawic system ?? jesli masz takowa możliwosc na forum ?
bede wdzieczny


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:23, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
Fanotherpg
Gamista



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Post
Staram się zdobyć podręcznik, tak samo jak do odmieńców drugiej edycji itd. Bo na razie moja wiedza opiera się na tekstach zagranicznych których i tak nie jest wiele i trudno je znaleźć :/

Podpiąłem pod Wampiry normalne z dwóch względów - ten sam przedział czasowy (mniej więcej Razz) oraz ta sama ehm 'rasa' Wink Jednak wiem, że to inny system bo nie są skalane przez Kaina (pewnie przez Judasza...).

Tak cały WoD jest przesycony nawiązaniami do religii, ale z tego co czytałem bardzo jest to uwidocznione w ostatnich podręcznikach do starego Świata Mroku czyli właśnie Demonie. Jak zbiorę odpowiednią ilość konkretnych informacji zaprezentuje je Smile Również przyniosę podręczniki jeśli takowe będę mieć.. Chociaż i tak mam już tego nieco Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fanotherpg dnia Śro 20:36, 27 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Śro 20:31, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
kichu
Narratywista



Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Post
wampiry wschodu sa wampirami które po smierci przesły piekło normalne i wracaja z ichowego piekła do normlanego swiata aby go bronic.
nie maja nic wspólnego z kainem jeden wampir nie moze zmienic drugiego stare wampiry nie pija juz krwi tylko czerpia chi z powietrza z otoczenia a młode wampiry pochłaniaja Chi ale z miesa ludzkiego.
Oficjalnie protestuje przyniose ci podrecznik i poczytasz


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:20, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
Seif
Cholernie zły admin



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Post
Nie interesuje się czymś co dla mnie ssie i jest strasznie małostkowe. WoD, od początku towarzyszył tragizm - koncepcja niby fajna, ale z czasem zaczął robić się z tego cyrk (dowód? chociażby sama Mumia). Ze Światem Mroku jest tak jak z odgrywaniem kolesia na wózku. Dobry motyw, ale na dłuższa metę cholernie nudny. Grałem w Mumie, Wampira: maskarade, mroczne wieki, Wilkołaka liznąłem trochę Widmo (zajebista sprawa). Nic nadzwyczajnego, w Warhammer'a prowadziłem lepsze sesje psychologiczne niż w Świece Mroku (systemie pierwotnie stworzonym do takich sesji). A co do nowego świata mroku widać małe światełko w tunelu, ale zaczyna się robić z tego cholerna komercja w starym mieliśmy ograniczenia, postać była uzależniona od pewnej koncepcji. Obojętnie jakby się nie grało , trzeba było po części żałować, że jest się wampirem. W nWoD mamy aż za dużo możliwości, patrząc technicznie jest całkiem fajne nie ogranicza nas podręcznik. I tak powinno być.

Reasumując:

Co zaczęło ssać na pewnym etapie już raczej nie przestanie. Dlaczego raczej? Bo wiąże nadzieje z nowym światem mroku, który miejmy nadzieje odczepi się od tego śmiesznego tragizmu, którym były wypełnione poprzednie edycje.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:23, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
Fanotherpg
Gamista



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Post
Kichu nie musisz, podręcznik będzie u mnie zapewne już w piątek, więc sam poczytam, ale skoro tak chcesz to z edytowałem pierwszego posta.

Seif każdy ma swoje zdanie, swój pogląd. Mi idea starego Świata Mroku bardzo odpowiada, jednak wiem, że niektórym nie musi. Ciebie ssie, mnie wciąga, cóż ważne aby każdy miał to co lubi, nieprawdaż?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:13, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
Seif
Cholernie zły admin



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Post
Fanotherpg napisał:

Seif każdy ma swoje zdanie, swój pogląd. Mi idea starego Świata Mroku bardzo odpowiada, jednak wiem, że niektórym nie musi. Ciebie ssie, mnie wciąga, cóż ważne aby każdy miał to co lubi, nieprawdaż?


Czy w którymś momencie skrytykowałem Cię? Doczepiłem się do twojej osoby? Wiem, że każdy ma swoje zdanie, dla mnie świat mroku ssie.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:24, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
demzi
Gamista



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Post
Wod w pewnym momencie zaczyna być nudny. Jeśli już rozpoczęliśmy taki wątek rozmowy. Moim zdaniem jest dobry na krótki okres czasu potem należy zrobić przerwę i potem znowu do niego można usiąść, szczerze nie wyobrażam sobie grania w Woda( czy jakiś setting z niego pochodzący) bez przerwy.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 23:34, 27 Lut 2008 Zobacz profil autora
Seif
Cholernie zły admin



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Post
demzi napisał:
Wod w pewnym momencie zaczyna być nudny. Jeśli już rozpoczęliśmy taki wątek rozmowy. Moim zdaniem jest dobry na krótki okres czasu potem należy zrobić przerwę i potem znowu do niego można usiąść, szczerze nie wyobrażam sobie grania w Woda( czy jakiś setting z niego pochodzący) bez przerwy.


Dokładnie, w Warhammera możesz pociągnąć ładną trzymającą się kupy kampanie w Świecie Mroku tego raczej nie zrobisz, albo Ty się wykruszysz, albo Gracze. Nawet w MERP'a da się dłuuuugo grać (wiem to w autopsji).


Post został pochwalony 0 razy
Czw 7:50, 28 Lut 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Arkham Strona Główna » Pogadanki o RPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin