Forum Arkham Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Dzieci Nocy - Wasze opinie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Odpowiedz do tematu    Forum Arkham Strona Główna » Pogadanki o RPG Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Dzieci Nocy - Wasze opinie
Autor Wiadomość
demzi
Gamista



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Post
Dobra robota Fan czekamy na kolejne posty jeśli takowe będą Razz. Dużo informacji, trochę słów zachęty i niepowtarzalny klimat Świata Mroku. Jeśli ktoś jest entuzjastą, bądź Fanem Razz świata mroku przydało by się mu aby wiedział, że świat mroku to nie tylko wampir maskarada czy wilkołak apokalipsa, ale cała masa (czasami nikomu niepotrzebnych podręczników) niemniej jednak zapraszam do zapoznania się z tym i pozostałymi postami napisanymi przez Fana w tym temacie. Miłej lektory Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:12, 22 Cze 2008 Zobacz profil autora
Fanotherpg
Gamista



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Post
Wiesz Demzi to są 'potrzebne' podręczniki - suma sumarum same podstawki, bo każdy z nich jest tak jakby oddzielnym systemem w jednym uniwersum, ale i tak twierdze, że White Wolf przesadził z ilością tych nie wielkich systemów i dodatków (wszelkich zbędnych podręczników) bo jest tego coś koło 400. A i tak tylko część się przyjęła, choć aby zrozumieć cały Świat Mroku (stary) przydałoby się zaznajomić z samymi podstawkami.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 11:30, 23 Cze 2008 Zobacz profil autora
Fanotherpg
Gamista



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Post
Dzisiaj uaktualniłem trzeci post o pozostałych 'mniej istotnych' systemach, które w znaczącej większości są suplementami do głównych podstawek. Chciałbym zaznaczyć też, że wszelkie tłumaczenia zostały dokonane przeze mnie i tak na przykład nie jestem zadowolony z tłumaczenia: Świat Mroku: Przyciemnione Krwią Pływy (ang. World of Darkness: Blood-Dimmed Tides) które mimo wszystko najlepiej odzwierciedla treść podręcznika (mimo, że jest to niemalże słowo w słowo przetłumaczony tytuł...). Również zastanawia mnie tłumaczenie nazwy jednego z podręczników: Upolowani Łowcy (ang. The Hunters Hunted) znanego oficjalne w Polsce jako Podręcznik Łowcy co zasygnalizowałem w końcówce opisu.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:57, 25 Cze 2008 Zobacz profil autora
demzi
Gamista



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Post
Fan znajomość wszystkich podręczników "potrzebnych" na nic możesz się przydać z tego prostego powodu, któż to wszystko spamięta. No chyba, że jakiś Nosferatu czy Malkavian Razz. Dlatego znajomość wszystkich podręczników i całego Świata Mroku podchodzi według mnie pod symulacjonizm, a poza tym gdzie tajemnica? gdzie odrobina niedopowiedzenia? W Świecie Mroku, przynajmniej dla mnie powinno to być, a nie wszystko pięknie wyłożone na tacy.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:25, 27 Cze 2008 Zobacz profil autora
Fanotherpg
Gamista



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Post
Zaznaczyłem potrzebne w cudzysłowie Razz Spamiętanie, czy też nawet posiadanie tych wszystkich podręczników nawet w mojej opinii jest nieco chore, ale dla chcącego.. to nawet może być trudne.

Jednak ogólna znajomość tych podręczników i wiedza dla Mistrza Gry co ten świat w całości oferuje i jak można by nawet po śmierci bohaterów kontynuować przygodę w ramach innego systemu jest wg mnie istotna.

Również dla nutki tajemniczości można pociągnąć różne wątki np. mamy grać z założenia w Wilkołaka, a tak naprawdę gracze będą tylko (czy też aż) krewniakami, którzy mają swoje zalety jak i wady.

W Świecie Mroku - ze względu na opowiadanie historii mistrz gry powinien być niedougięcia, nie może zostać zaskoczony wiedzą graczy na temat Świata Mroku w końcu to Oni przez niedopowiedzenia MG tworzą historię i ją rozwijają. Przynajmniej taka jest moja opinia.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 9:25, 28 Cze 2008 Zobacz profil autora
demzi
Gamista



Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Post
Jeśli już jedziemy po takiej bandzie to w takim wypadku w każdym systemie Mistrz Gry powinnien znać dokładnie każdy system, który chce prowadzić i wszystkie jego dodatki, ale moim zdaniem to sprzyja tylko symulacjonizmowi. Zwróć uwagę, że Mistrz Gry jest człowiekiem a nie chopdzącą encyklopedią wiedzy. Swoją drogą chyba jednym z głównych zadań gracza jest podporządkowanie się Mistrzowi Gry i co z tego że Mistrz Gry nie zna całego systemu w końcu to on jest MG i może zrobić z tym przykładowym systemem co mu się żywnie podoba.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:46, 01 Lip 2008 Zobacz profil autora
Fanotherpg
Gamista



Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Post
Ja mówię Demzi ogólna znajomość, czyli taka jak te opisy podręczników i już jest git Smile Nie mówię, aby się zagłębiali nie wiem.. np w Spokrewnionych jeśli zamierzają grać wyłącznie w Widmo.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:19, 01 Lip 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Arkham Strona Główna » Pogadanki o RPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin